Hestesnacks

Vi har ingen høns.

Og det er ærgerligt. Vi ønsker os faktisk nogle høns, men det må vente til foråret. Før er der ikke tid til at bygge et hus til dem.

Vi har heller ingen grise. (Undtagen børnene engang i mellem.) Men det gør nu ikke noget, grise ønsker vi os ikke.


Til gengæld har vi ofte en masse køkkenaffald, som høns (eller grise) ville have elsket at spise. Og det ærgrer mig ofte, for jeg kan altså ikke li' at mad går til spilde.
Katte og hunde (eller børn) spiser jo ikke køkkenaffald.

Meeen lige præcis på denne årstid kan det alligevel nogen gange falde i hak.
I går ordnede jeg et par spandfulde æbler med min smarte æbleskrællemaskine . Og det bliver der noget rigtig hestesnask eller heste-snacks ud af.

Der røg også lige et halvt rugbrød med i købet. Så kunne madamserne hygge sig med skræller og kernehuse.
Vi andre fik æblekage til fakken, og min indre miljøaktivistiske-stop-madspild-moster blev tilfredsstillet.

Kommentarer

Populære opslag