Multi purpose vehicle - I like

I morgen skal vi afsted på festival. Musik over Præstø fjord. Og vi har glædet os rigtig meget.

Men der er bare lige det med vejret. Jeg har egentlig ikke noget imod vejret som sådan. Men jeg har på fornemmelsen at det godt kan gå hen og blive en meget våd fornøjelse. Og vi har allerede erfaringer med ø-lejr hvor det pludselig drypper ned gennem teltet. Det er ikke sjovt.

Når ens ting, tøj og seng er våd daler "forfedesthedsværdien" ved det hele pludselig drastisk. Jeg mener, skidt med at man bliver en smule våd i dagens løb, bare man kan blive tør og varm når man skal sove. Og Alvilda skal selvfølge kunne holdes tør.

Så fruen her var begyndt at blive lidt stram i betrækken mht weekendes planer og overvejede faktisks om jeg kunne køre hjem om aftenen eller om det hele var på vej til at gå i vasken.

Men da viste manden som kan alt igen at han virkelig også kan alt. Og som prinsen på den hvide ganger løste han lige problemerne og fandt på råd.

Vi skal sove i bilen... Og det kan faktisk lade sig gøre ved det at tre af vores børn ikke er hjemme og derfor ikke skal med.

Far, mor og Baby bag i bilen hvor alle sæderne er pillet ud. Og en 10-årig på en improviseret seng på tværs hen over forsæderne. De to sæder som er pillet ud sættes ind på forsæderne og henover disse placeres en plade hvorpå der lægges et liggeunderlag. Voila- en seng henover gearstang og det hele.

Tre sæder efterlades herhjemme.



Jeg har før udtalt mig dårligt om denne bil, men håber på at jeg ændrer holdning efter denne weekend. Det var i øvrigt også den vi tog road trip for mødre i. Så jeg ved jo at den kan indeholde 2 mødre, 2 babyer, 1 teenager, 2 barnevogne, en uges bagage til teen samt en uges bagage til en moder med barn og det er ikke så lidt. Se selv.

Kommentarer

Populære opslag