Road Trip

Enhversom har set Thelma & Louise ved hvad jeg taler om. Og hvis man ikke har set den, så er der altid Easy Rider eller i mere komisk udgave The cannonball Race eller slet og ret Road Trip.

Jeps lige netop, jeg taler om road trips. Armen i karmen og vinden i håret og så ellers bare derudad.
Ingen begrænsninger. Selv bestemme fart og destination. Med andre ord. Fuldstændig frihed foran forruden.

Det er jo bare for fedt og sådan et skal man ha' ind i mellem. Og for min veninde og mig blev det så i går. Et road trip med et lille bitte twist. Det var nemlig et road trip for mødre.

Så hvis vi lige skal se lidt på den tidligere omtale af et road trips indhold, så er der lige et par ting som skal moduleres lidt..

Armen i karmen og vind i håret kunne ikke så godt lade sig gøre. Mest på grund af de to babyer på henholdsvis 5 og 7 måneder, som var placeret i hver sin autostol på bagsædet. Det går jo ikke at den slags små pus får træk i ørene.

Med hensyn til selv at bestemme farten, så havde vi selvfølgelig den valgmulighed at bestemme os til at køre meget langsomt. Det kunne vi godt ha' gjort. Det ligger i hvert fald helt fast.I forhold til at vælge en noget hurtigere hastighed, så var vi lidt begrænsede af det barnevognsstel som sad fastspændt på et cykelstativ bag på bilen.

Barnevognskassen lå sammen med yderligere en barnevogn bagerst i bilen og gjorde udsynet en anelse begrænset. Hvilket jo også kalder på forsigtig kørsel.

Og hele turen kom, i øvrigt, i stand fordi The Moody Cow skulle køres til lufthavnen. Det faktum gør jo at det  var så som så med selv at vælge destination. Og det betød at vi havde en teen siddende kilet ned mellem de to autostole på bagsædet.

Man plejer vel egentlig også at benytte sig at et mere eller mindre rock'n roll agtigt køretøj til et rigtigt road trip. Og sådan et havde jeg da også en gang. En hvis bus med skydedør og syv sæder. Men da det var nået så vid,t at jeg måtte holde på døren med knæet mens jeg låste den udefra for at forhindre den i at springe op under kørslen insisterede min gemal på at anskaffe en anden. Det er jeg faktisk aldrig rigtig kommet over.

Nu kører jeg så i en meget konet og absolut ikke rock'n roll præget Forg Galaxy med 7 sæder. Og det var den vi tog afsted i, i går.
En dejlig bil, siger mange, men af ældre dato. Den har ikke hverken aircondition eller klimaanlæg, og da vi jo tog hensyn til sarte babyører blev der hurtigt 40 grader i bilen.

Men hva' vi kunne da holde pause når vi ville, så det gjorde vi. Vi havde en dejlig tur.

Efter overnatning på Østerbro har jeg i dag toppet det hele ved lige at styre min kæmpe bil sikkert gennem hovedstaden fra Østerbro til Kastrup. Og uden at fare vild. Jeg kan da næsten ikke få armene ned. Toptjekket husmor fra landet indtager hovedstaden. Så, så man lige mig.

Den fede bil


Den ufede bil

Kommentarer

Populære opslag