Koldskål med et twist

Vi kan godt li' koldskål her hejmme hos os.



Jeg laver den af lige dele kærnemælk og tykmælk og smager, helt traditionelt, til med sukker, citron og vanille. Vi spiser den med kammerjunkere og bananer og hvis vi fester igennem strør vi lidt kokos på. Hvis vi har jordbær er de også gode i koldskålen.

Men her forleden smagte jeg en færdigkøbt koldskål med hyldeblomst. Det smagte ret godt og man kan naturligvis ikke ha' hængende på sig at Nettos koldskål er mere spændende end min. Så derfor:

  • Lige dele tykmælk og kærnemælk,
  • 1 dl ufortyndet hyldeblomstsaft pr. færdig liter koldskål.
  • 3 spk. sukker pr færdig liter koldskål.

Lækkert og særdeles fræk hvis man lige knuser en lavendelkiks i sammen med kammerjunkerne. Til gengæld foretrækker jeg at undvære bananer til denne her.

Børnene kan også lave koldskål. Jeg mener hvor svært kan det være, vi taler om 4 ingridienser. Og alligevel kan man, imponerende nok, alligevel godt komme galt afsted. 2 af tøserne havde lavet koldskål til desert en dag, men uheldet havde været ude og sukkerbøtten var røget i skålen eller også havde de forlagt deres smagsløg den dag.

I hvertfald var deres frembringelse så sød at det hvinede i tænderne. The moody cow kommenterede tørt "det her er jo ikke koldskål, det er sukkerskål"

Kommentarer

Populære opslag