Nye sko, igen.

Det her er både en fortællingen om en lidenskab og en sørgelig historie.

For et par år siden skulle jeg til et bryllup. Jeg havde købt en ny kjole til lejligheden og jeg fik lyst til også at købe nye sko. Den lyst kan man jo godt få indimellem og når den, før i tiden, kom over mig gik jeg i forskellige butikker og osede for at se hvad de kunne tilbyde.

Ved denne specielle lejlighed kom jeg ind i en butik som ved første øjekast slet ikke havde sko, så jeg var lige ved at gå igen.
Nogen ville måske ønske at jeg var gået igen uden at opdage hvad der gemte sig bagerst i butikken. Men jeg er glad for at jeg var i godt shoppelune og osede hele butikken rundt.

For bagerst i butikken, bag afdelingen med assories, og endda bag opstillingen af børnetøj, stødte jeg på et skomærke som jeg ikke kendte.

El Natura Lista.  Og jeg har ikke købt andre slags sko siden. Jeg har nu 5 par. De festsko med hæl, jeg købte den dag, og gik med bare fødder i en hel nat uden problemer. Så kom der et par gode gå-med-hele-dagen sko, så et par støvler til vinteren, endnu et par gode gå-med-hele-dagen sko og senest en sommersko med hæl.

Nå ja- og så i dag købte jeg mit 6. par.Støvlet af håndfarvet hør og såler af genanvendt rågummi Kan det være mere lækkert.

 Og det er her det sørgelige kommer ind i billedet. For butikken lukker. Og det er den eneste forhandler på disse kanter. Lige nu sælges skoene til halv pris. Så hvis du bor i nærheden så er det bare afsted. Det er superfede sko.

Personligt har jeg tilbragt den sidste time med at søge forhandlere på nettet så jeg ikke skal undvære fremover.

Kommentarer

Populære opslag