Jern(alder)ladyes

Vi har jo to søde teenagere med i jernalderen, på henholdsvis 12 og 13 år. De har bedyret at de skal være 100% hardcore jernalder hele ugen. Altså ikke noget snyd.

Jeg har nu snydt en lille smule. Jeg har f.eks købt mig en ske som min søde mand har smurt ind i olie.
Jeg kan nemlig ikke ret godt røre ved råt træ. Altså brænde kan jeg godt røre ved, men ispinde er ikke gode. Min tunge vokser til dobbelt størrelse og alle hår rejser sig.Og det er lige præcis ispindeagtig jernalderskeerne er. Addd.


Jeg snyder også hvad angår bleer og babymad. Jeg medbringer stofbleer og har lavet en vaskeaftale med en flink kvinde jeg kender. Hun kommer forbi en gang i løbet af ugen og jeg smider de snavsede bleer ud over hegnet i en pose. Hun returnerer posen dagen efter men nu med rene bleer. Smart ikk'

Mht. mad har jeg lavet aftensmad til 3 dage og hældt på glas. Den 4 dag kommer min mor forbi med nogle nye glas. Jeg har også grød med selvom jeg nu regner med at jernalderbabyen skal spise noget af vores jernaldergrød også. Det må være muligt at tage lidt fra inder der kommer salt og honning i.

Nogle af vore søde børn har også bagt jernalder kiks. Således at der altid er lidt at gnave i hvis det trækker ud med hovedmåltidet. Og det er næsten ikke snyd for vi har kun brugt jernalder ingridienser, selvom de nu nok har fået rigelig honning i forhold til hvad man ville have ofret af de sparsomme reserver i den ægte jernalder.

Og så tilbage til de to jern(alder)ladyes som altså har planlagt at være 100% jernalder hele ugen. Det burde heller ikke være så svært igen for vores, du hun jo har fået stjålet mobilen og ødelagt pc'en.

Men der var nu alligevel en ting de lige skulle have løst. I det tilsendte materiale stod der at man gerne måtte bade i søen ved landsbyen. Men når man bader skal man være naturlig eller kreativ.




Jeg har ikke selv set det fordi hun allerede er taget afsted til veninden, men jeg har hørt at de har kastet sig over håndarbejdet med stor flid og iver i deres bestræbelser på at frembringe en slags badesærk af hør. Jeg glæder mig meget til at se resultatet.

Kommentarer

Populære opslag