Jernaldersko

Og hvad har man så fået tiden til at gå med i dag. Jo ser I - Jeg har haft mine nyeste sko på i bad og bagefter gik jeg rundt i de våde sko resten af dagen.

Vi skal selv medbringe sko til vores rejse til jernalderen. Og de skal selvfølgelig være så autentiske som muligt.
Og da jeg jo i virkeligheden er håndarbejdslærer og gift med en mand som kan alt, så det kunne vel ikke være noget problem.

Vi bestilte materialer og fik dem også leveret. Så vidt så godt.

Men da der lå en hel oksehud i vores lænestol var det ikke ligefrem vendingen "lige til at gå til" der kom mig først i hu(d). Måske snarere noget i retning af at slå for store brød op eller ikke at gabe over for meget.


Men vi måtte jo i gang. Og heldigvis er det sandt at han kan alt. Så han konstruerede lige en formel til udregning af størrelser i forhold til et mønster vi har. Så skulle der tegnes, klippes og snørres Vi har begge meget ondt i fingrene. Han af at klippe, jeg af at snørre. Men skoene er fine.

Da alle sko var klippet og snørret kom vi til det sjove. Nemlig at snørre skoene fast på fødderne og hoppe i en spand vand. Derefter går man med skoene til de er tørre. Så har de taget form efter ejermandens fødder.













Jeg valgte nu at gå i bad med mine i stedet for. Multitasking til det sidste.

Kommentarer

Populære opslag