Nyhedsoplæsere er ikke med i klubben

Jeg har virkelig stor respekt for nyhedsoplæsere.
I dag er dagen hvor Gaddaffis højre hånd hoppede af. Og jeg må sige at både udenrigskorrespondent og nyhedsoplæser klarede oplæget fantastisk på trods af at de måtte sige Moussa Koussa (udtales Mussa Kussa) ca. 20 gange. Jeg kender en hel del som ikke ville have klaret det. Og de fleste af dem er tilfældigvis mænd, i blandet alder. De har det til fælles at de hører til i det jeg kalder "brugtvognforhandlerenes klub". Men det skal jeg vende tilbage til en anden dag. Jeg vil nøjes med at sige at "træk i min finger" og "det sagde hun oss' i går" er meget yndede vendinger i klubben.
I hvert fald kan jeg konstatere at nyhedsoplæsere ikke er med i klubben eller også er det noget de træner sig op til.  Måske er det et fag i forbindelse med deres uddannelse. Gad vide hvad de så laver i det fag. Måske sidder de og siger vittigheder og bliver ved og ved indtil de kan gøre det med fuldstændig udtryksløse stenansigter.
Hvad mon det fag hedder og kan man mon dumpe i det?
Følelsesfortrængning, fnisefornægtning eller humord,

Kommentarer

Populære opslag