Er jeg mon voksen nu?

Så har familien igen optaget et nyt medlem.
Og nej, det er ikke et dyr denne gang. Selvom guderne (dem alle sammen) skal vide at det sker ret ofte.

Det er en Citroen, C3, for at være nøjagtig. Efter megen og moden overvejelse faldt valget ud til franskmændendes fordel. Og når jeg lægger alt det til side med at jeg ikke gider at bruge penge på en bil og at ikke alle kan være i den samtidig, så er det en feeed bil.

Det er en meget klog mand som lader konen vælge farven på bilen. Det giver et lille skub til ejerskabsfølelsen. Det er (også) MIN bil,  en damebil. Og da vi jo er flest damer i denne familie er det måske meget passende.(bortset fra at jeg vist ikke rigtigt anses for at være en dame)
 Jeg synes i øvrigt at alt det der metallak er meget trættende og kønsløst. Næh.. må jeg så be' om gletcher-hvid. Smukt, stilren, praktisk, sart i det ydre men sprængfyldt med power indvendig. Kort sagt: Dameagtig.

Bilen har alle mulige finurligheder som jeg aldrig før har været i nærheden af, men som lyder meget moderne og ungdommeligt. og sidst men ikke mindst meget udenlandsk. Jeg far f.eks fået cruise control og air condition. Jeg har naturligvis også air bags og isofix. Og ikke mindre end 4 pind-dimser ved rattet hvor den kun plejer at være to. Afdugning af sidespejle og varme i sæderne er en selvfølge og så har jeg har også en lille sølvfarvet dimmerlimmer som kan sprøjte parfume ud i bilen i den mængde og styrke man ønsker..... Hva'be har.


Og ligesom på film stod bilen, den lille fine bil, indenfor da jeg kom for at hente den. Hvor vildt og luksusagtigt er det lige. Den flinke mand i forretningen virkede en smule forundret da jeg lige skulle tage billeder. Men helt ærligt. Hvornår kommer jeg til at prøve det igen, at gå ind i en butik og shoppe en bil?
Og himmelvendte øjne og det dybe suk...."Kvinder," kan jeg godt leve med. Faktisk tog han det ganske pænt. Og var flink hele vejen igennem.

Nu har jeg så leget lidt med mit nye legetøj. Cruise control er sgu' smart. Lige noget for mig. En smart gadget som, rent faktisk, gør noget for mig som jeg har brug for. Den holder farten inden for det lovlige og den sparer brændstof. Indtil videre synes jeg ikke den er svær at bruge og det bliver vel andnu nemmere når det kommer ind på rygmarven.

Til gengæld har jeg meget på fornemmelsen at air condition og mig ikke bliver perlevenner. Air condition i sig selv er jo en udemærket tanke, men det er bare ærgerligt at det kræver at man kører med lukkede vinduer.
Særdeles ufedt. Når det er sommer elsker jeg simpelthen at rulle vinduerne ned og køre med armen i karmen og vind i håret . Så den får jeg nok ikke meget brug for.

Men det store spørgsmål er om man så er rigtig voksen. når man har prøvet at købe en ny bil?

Kommentarer

  1. Til lykke med damebilen,den er flot.Joh aircondition er dejlig på en rigtig varm sommerdag,på motorvejen.Bente

    SvarSlet
  2. Jeg er i hvert ret vild med den, nu efter at have kørt i den nogle dage. Skøn!!

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag