Som sendt fra himlen

Der er faldet noget ned fra himlen, her hos os.

Og - nej, det er ikk et flag. Og her har da heller ikke været hverken riddere eller biskopper forbi for nylig. Dog kommer jeg lige i tanke om at begge dele faktisk dukker op på søndag, endda i en og samme person. Men det gør nu ingen forskel. Det er ikke faldet nogen flag ned fra himlen her.

Der er heller ikke dukket korncirkler op i nærheden, så det er heller ikke meddelelser fra ukendte skabninger i ukendte galakser det drejer sig om.

Heller ikke hverhen en fugl, et fly eller supermand. Nix- det drejer sig om en ballon.
Forleden faldt der en ballon ned på vores mark og den havde et brev bundet i en snor efter sig. Manden som kan alt, fandt den i folden og bragte den med indenfor. Vi havde modtaget en ballon-post.


Nede i 70'erne, da jeg var lille modtog jeg en flaskepost. Den var fra Tyskland, fra en dreng på min alder.

Egentlig var det vist min mormor som fandt den. Mine forældre hjalp mig med at skrive og jeg fik en penneven i Tyskland. André fra Hannover. Vi skrev sammen i nogle år, og siden fortsatte vores mødre med at skrive sammen.

Familierne besøgte endda hinanden en del gange og udvekslede forskellige smågaver.
Nu har vi ikke længere kontakt. Men det var da rigtig sjovt, dengang.Og jeg skrev og talte en masse tysk.

Nu havde vi altså så modtaget en ballon-post. Fra Brooke i Kent.

The moody cow, gav sig straks i kast med at forfatte et brev, med landed-on-ouer-horsefield og det hele og håber nu at få en korrespondance i gang. Brevet er sendt, så nu må vi vente og se. Det er spændende.

Faktisk er det ekstra spændende for hende.Hendes farmor har nemlig inviteret hende til det sydlige England her i sommer. Og så kunne det da være fantastisk lige netop at finde sig en penneven i England netop nu. Så fuld opbakning herfra.

Dog blev hun en anelse nervøs efter sidste weekend hos sin far. Han havde nemlig givet udtryk for at det måske kunne dreje sig om en dreng, altså et mandligt væsen. Og det synes hun bestemt ikke om lige pt.

Spændende er det, vi venter og ser.

Kommentarer

Populære opslag