Nedtælling

Nedtællingen er begyndt.

Vi elsker som allerede nævnt fest. Og nu forholder det sig så heldigt at der endelig er lejlighed til at holde en selv. Og til forskel fra tidligere har jeg faktisk lidt tid til forberedelser. Altså så meget tid man nu har med en flok børn og en baby, men jeg skal da i det mindste ikke på arbejde.

Jeg er gået ganske og aldeles i selvsving og glæder mig overmåde til vores no-budget-barnedåb.


Så jeg har skrevet ca. 1000 lister over ting der skal huskes til bestemte tider. Jeg har kombineret en speciel kage til lejligheden, og prøvebagt den. Formidabel, når jeg selv skal sige det.(opskriften skal nok komme på bloggen)
Jeg har, sammen med min mor, bundet prøve-buketter fra vejkanten for at afstemme farver.
Sendt folk afsted til alle mulige forskellige steder for at hente ting og sager. Vaser, glas og møbler. Fundet på diverse underholdende indslag, vasket kjolen og luget fingrene til blods.

Samtidig har manden der kan alt slået græsset, klippet hestehækken og pudset vinduerne.

Og i dag er teltet kommet op at stå.
Telt i haven er et herligt koncept. Det er nemt og man er hjemme. En kombi som vi altid har været meget glade for. Tilsyneladende har den ikke været tilsvarende glad for os.


Første gang vi prøvede var til vores bryllup som blev holdt i efteråret. Det var da også en anelse optimistisk men vi havde da ikke forventet at årets hårdeste efterårsstorm lige skulle feje ind over landet den dag. Men det gjorde den.

Lysekronen i teltet gyngede ganske fornøjeligt og stearin fra lysene smeltede i horisontale formationer. Men koldt var det og endte selvfølgelig med at festen rykkede indenfor.


Anden gang var til rund fødselsdag sidste år i juni. Den skulle være ret sikker
 ellers, men lige netop den dag rasede en af de sjældnere sommerstorme med støvregn. Det resulterede i at de få rygere havde rigtig gode forhold. De havde et telt på 5x8 meter helt for sig selv da festen rykkede indenfor.

Det var nogle gode fester begge to og vi er ikke bange for at prøve igen.

Glæder, glæder, glæder mig.

Kommentarer

Populære opslag