Lolland...ikke værst

Hæh, jubii og hurra.
Jeg har lige hørt i radioen at der er noget Lolland ikke er værst til. Og det er virkelig tiltrængte gode nyheder. Jeg er så led og ked at altid at være værst i alle statestikker.

Jeg kan rent faktisk godt li' at bo her. Jeg synes her er pænt og jeg har alt hvad jeg skal bruge inden for en overskuelig afstand. Her bor masser af dygtige, kloge og flinke mennesker og jeg føler en stor tilknytning hertil for her er jeg vokset op og her har jeg mine rødder.

Men det er saft-susemig belastende altid at skulle høre på hvor skrækkeligt der er i "afgrundsdanmark", nogle gange er det næsten så slemt at man får helt dårlig samvittighed over at lade sine børn vokse op her. Hvis altså at virkeligheden så ud som medierne udlægger statestikkerne.

Vi har de dårligste skoler, og her er flere overvægtige, rygere og dårlige betalere end noget andet sted i landet. Og det kunne jeg godt skrive en masse om men det vil jeg ikke, jeg er lige i så godt humør, og det her er ikke den slags indlæg. Den her blog er ikke engang den slags blog.

Men altså- der er grund til glæde. Selv på trods af at jeg tilhører den fattigste, fedeste og mest rygende gruppe af analfabeter i det ganske land. Vi drikker nemlig ikke synderlig meget her på Lolland.
Jeg hørte lige i radioavisen at en ny statestik viste at...bla bla bla, allerede inden speakeren var nået til sagens kerne havde jeg nået at tænke, så for filan, nu er vi der igen.
 Men nixen bixen. Vi har fået nogle nye at pege fingre af.

For mændenes vedkommende er det i Odsherred problemet er størst, forfulgt af Fanø og en anden ø jeg ikke lige husker. Jeg blev så lettet at jeg glemte at høre efter.Men jeg nåede ikke at være lettet særlig længe, for speakeren ville også fortælle om kvinderne.
 Men nej, heller ikke her er vi repræsenterede. Roskilde, Lejre og Solrød har de mest stordrikkende kvinder.
Æv bæv.
Nå-men hør lige den her.

Kommentarer

  1. Noget af en sang du linker til... Man tak for alle de dejlige ord, glæder mig til at læse hver gang der er noget nyt!!! Knus fra svoger Peter!!!

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag