Du' for fed mand

Nu er jeg fanden fiseme træt af at høre på hvor ufedt det er med alle de fede!!!

I går da jeg havde udgivet indlæget med link til Anna David parodien "Fuck Daim" kikkede jeg lidt rundt på nettet og læste forskellige artikler og lignende, af varierende seriøsitet, om emnet.

Jeg er mildest talt bestyrtet. Og jeg forstår egentlig ikke hvorfor det kommer bag på mig, for jeg vidste det egentlig godt og har jo hørt det før.
Men det forholder sig åbenbart sådan at der findes mennesker som har den holdning at alle overvægtige nærmest burde tvangssultes.

Overvægtige mennesker er uapetitlige, at se på, var der en som angav. Hmm, man må da håbe, for ham, at han selv falder fuldstændig inden for grænserne af alle tænkelige normalområder. Men jeg tror det næppe. I hvert fald falder han uden for normalområder for saglighed.

Man kan ikke stole på overvægtige og skal derfor ikke ansætte dem. Deres overvægt viser at de ikke er målrettede og ikke kan kontrollere sig selv.

Styre sig selv - Ja for enhver ved jo at det med at generne kan ha' en vis indflydelse er en myte og at det kun er det iskolde forhold mellem energi indtag og energiforbrug der tæller, stod der et andet sted.

Så er det blot underligt at jeg kender flere slanke mennesker som fylder sig uhæmmet med kalorier fordi de har lyst og det i øvrigt kan være lige meget når de nu er tynde.

Samtidig kender jeg mange, især kvinder, som altid springer kagerne over (ikke lige mig, jeg springer ikke kagerne over) men som alligevel ikke er tynde.

Og jeg kender folk som ved målrettet og stålsat vedholdenhed har tabt mange, mange kilo. Det kan man da kalde kontrol ! Og i øvrigt : Respekt til jer!!

Nogle  har måske stadig nogle kilo før de er i mål, og da det jo er det første indtryk der tæller skulle man måske altid præsentere sig selv ved at sige "Dav jeg hedder XX og jeg har været meget større".
Det skulle så vise at man har styr på tingene, men ærlig talt tror jeg ikke at det holder.

Men de tykke har jo en dårlig livsstil.
Måske, i nogle tilfælde. Men jeg vil gerne lægge hovedet på blokken, og påstå ,at jeg kender flere tynde mennesker som har en langt usundere livsstil en nogle tykke mennesker jeg kender.

Jeg har også hørt at fedme er blevet en epidemi. Hvad ligner det at behæfte et udtryk for visse menneskers fysiske fremtoning med en betegnelse for gallopperende smitsomme sygdomme.

Bevares- jeg er helt med på at der er forskel på fedme og almindelig overvægt. Men det var ikke overvægt i 100 kg's klassen der var tale om. Men det helt klassiske problem "at ha' lidt for meget på sidebenene".

 Og hvis det endelig skal komme dertil, så er overspisning jo en spiseforstyrrelse på linie med anoreksi og bulimi.
Jeg er også udemærket klar over at overvægt (af den helt almindelige og uskyldige slags) kan forårsage sygdomforløb til stor skade for statskassen. Men det er der altså også mange andre ting der kan.

Jeg vil bare gerne ha' lov at være her. TAK!

Kommentarer

Populære opslag