13 år

Så blev hun en ægte teen. The Moody cow fyldte i weekenden 13 år.
Og hun blev bagavet med en masse dejlige ting som piger i den alder har brug for og glæde af.



Hvordan fejrer man ellers en som bliver ægte teen?
Vi har en stor familie og der er altid fuldt hus på sådan en dag, så der er heldigvis ikke tid til så mange refleksioner. Ellers kunne man jo komme galt afsted med f.eks at tænke for meget over hvor de sidste 13 år dog blev af.

Jeg nåede vist, en enkelt gang, at nævne at jeg sad og så på at sneen dalede ned over København mens jeg ammede om natten på hospitalet, efter fødslen. Og at byen var ganske almindelig da jeg gik ind på hospitalet, men pyntet smukt med lys og juletræer da jeg kom ud en uges tid senere med et lille barn. Som egentlig ikke var synderlig lille, men vejede 4100 gram.

Dejligt vejr på dagen, så hun må trods alt ha' været god :-)
At fødslen var ganske forfærdelig og varede 56 timer, at lægen jokede med at jeg i "gamle dage" ville være død tre gange i forbindelse med fødslen (af, udmattelse, af blodtab og af infektion) eller at jeg var syg i 3 mdr. bagefter og måtte have fjernet det sidste af moderkagen ved en operation før jeg kom ovenpå igen tænker jeg ikke så meget på mere.
Men jeg bliver aldrig en af dem som påstår at alle strabadser er glemt når man får barnet i armene. Gu' fanden er de ej!!!
Eller at en fødsel bare ser voldsom ud... når man er i det føles det rigtigt??? Vorherre bevares. Har de ligget i coma mens de fødte??

Nå men... 13 år, det er ganske længe siden. Faktisk en gang i forrige århundrede.  For lige at illustrere hvad vi snakker om kan jeg oplyse at 1998 var året hvor:
  • Storebæltsbroen indvies for biler
  • Den første bog om Harry Potter udkommer på dansk
  • Der er storkonflikt og butikker løber tør for brød (og gær)
  • Den lille havfrue taber hovedet (igen)
  • Frank Sinatra, Pol Pot og Erik Mortensen dør
  • Auqa vinder prisen for årets hit med Barbie-girl
  • Titanic trumfer alt hvad man før har set, både mht. budget, priser og solgte billetter.


En anden langtidsholdbar 98ér
Tillykke med det skat!!!


Kommentarer

Populære opslag