Rundt om Nørresø

Nørresø er en del af Maribosøerne. Jeg har aldrig været rundt om den, og tænkte egentlig at det ikke var hverken nemt eller pænt. Nørresø  ligger nemlig tæt inde på Maribo, med motorvej på den ene side og et villakvarter på den anden side.
Men det var en rigtig fin tur hvor trackeren til sidst viste 9,3 km. For det første er der jo de 2 sidste sider af søen hvor der er skov og Mark. Og for det andet er der nogle meget hyggelige sti-systemer inde i Maribo. Der var en meget hyggelig stemning langs åen som forbinder Søndersø og Nørresø. Og til min store overraskelse kunne jeg konstatere at husene havde haver ned til åen, med bådebro og små siddepladser langs åen. 
Tænk, det har jeg aldrig anet og jeg har endda haft min gang i Maribo i rigtig mange år. 
Der er også gid mulighed for at spise frokost eller en is i Maribo efter turen. Ruten går nemlig helt ind i byen.
Ruten er beskrevet i Naturlandet Lolkand-Falster og er også en del af 2021 Challenge.

Kommentarer

Populære opslag