Andre boller ( på suppen )

I dag er der kommet andre boller på suppen.

Jeg har bagt grovboller næsten sådan som jeg plejer. Men jeg har har forsøgt at gøre dem lidt søde i det for at der skal være mere salg i dem. Det har jeg gjort med Birkesød, som søder ligesom sukker men som ikke sender blodsukkeret ud på en ruchebanetur ligesom raffineret sukker gør.
Jeg puttede også en skefuld carobpulver i, som skulle smage lidt hen efter cacao, være godt for fordøjelsen og legere lidt så det giver en god krumme.
Ja, så har man lært det med.

Jeg har ikke spist tilsat sukker eller hvidt brød siden nytår. Og jeg må sige at jeg i dag ikke har haft hovedpine i 10 dage. Det lyder måske ikke så forjættende. Men for mit vedkommende kan jeg godt ende med hovedpine 3-4 ud af ugens 7 dage. Så en fuld uge plus et par dage må siges at være store fremskridt.
Om det er tilfældigt eller virkelig skyldes sukker, eller mangel på samme skal jeg ikke kunne sige. Men der er faktisk ret dejligt.

Bollerne smager for øvrigt fremragende.

Kommentarer

Populære opslag