Sokker- 10 kr.

Jeg havde lige brug for lidt afveksling. Jeg strikker på mandens swetter, men havde lyst til en lille hurtig ting. Derfor fik Alvilda sokker.
Det er gummistøvlesokker- som betyder ekstra lange skafter, så man ikke bliver gnavet på læggen af sine gummistøvlekanter.
Jeg har brugt en gratis opskrift fra Drops Design , opskriften findes her. Jeg har fulgt den til punkt og prikke (for en gang skyld) og har fået et par fine sokker ud af det.
Alvilda er nu meget tilfreds, men var noget utålmodig efter at de skulle blive færdige. Så hun fik lov at tøffe lidt rundt med dem inden sengetid i går, inden enderne var hæftet.
Nu til morgen er der så dømt morgen-TV, med nye sokker.

Sokke-opskriften er prydet med dette fine billede og fortæller endvidere at sokkerne kan strikkes for 29 kr,
hvis man bestiller det garn Drops anbefaler, hos Drops. Der er tilbud.(30 % off) Jeg kan godt li' garnet så jeg kikkede nærmere på tilbudet til eventuelle fremtidege sokker.
Det kom ikke som nogen overraskelse at de 29 kr. dækker garnmængden til mindste størrelse.
Men det var en lille overraskelse da jeg opdagede at garnet til 29 kr. er ensfarvet. (jeg troede at denne garntype var kendetegnet ved det multifarvede print)
Vil man ha de fine multifarvede sokker (og de har virkelig de fineste, skønneste farver ) så må man svinge sig helt op på 32 kr. for mindste størrelse. Og det er ikke ret dyrt for dejligt garn.
Men da jeg er fattig, har 5 børn og i øvrigt er blevet trukket for en månedsløn her for nylig vil jeg alligevel lige bringe et regnestykke.
Om vinteren kan man købe uld-garn i Rema 1000. 20 nøgler á 50g, Mor Aase rag-sokkegarn. for 129 kr.
Det giver 6 kroner og 45 øre pr. nøgle.
Jeg har brugt lidt over et nøgle til Alvildas sokker. Så hun har fået sokker for under 10 kr. i 80% uld og 20% nylon.
Det er muligt at jeg kunne have nøjedes med et nøgle hvis jeg ikke havde lavet lange skafter.
Hvor finder I de gode ting til den gode pris? Smid en kommentar, så hjælper vi hinanden så det ikke behøver at være så dyrt at lave noget lækkert.










Kommentarer

  1. Hejsa :) ja som enlig mor med ikke ret mange penge så må man være ekstra kreativ. Den der med "nød lærer nøgen kvinde at spinde" er jo stadig helt up to date.
    Jeg køber garn på www.spuurspot.yarnshopping.com - og selvom portoen kan være lidt dyr - så får man MASSER af garn for pengene - helt ned til 2-3 kr pr nøgle og er man et par piger der kan slå sig sammen og splitte portoen - ja så er man godt garderet. Pakkerne ligger i 4-6-8 stk med 50 eller 100 grams nøgler og dem kan man jo også dele. Jeg har hæklet rigtig meget da jeg hækler og samler håndlavede kreative ting ind til min julehjælp, så det skal være så billigt som overhovedet muligt. Drops garn er naturligvis dyrere og de vil jo gerne tjene lidt .. men vi har bare ikke råd til det dyre garn .. vel ?!
    Super fede sokker du har lavet til prinsessen der og det er jo dejligt at hun blev så glad for dem :)
    Man kan jo også pynte deres tøj ved at hækle på det - og husk nu at lære dine børn det gode håndværk så de selv kan hækle eller strikke senere hen i livet :)
    Fin blog du har her :) dejligt at der er lidt af alt :)

    kig gerne ind til mig på www.spuurspot.blogspot.dk

    kh June

    SvarSlet
  2. Hej June
    Tak for in-puttet.
    Jeg kigger helt sikkert forbi hos dig.Billigt garn er altid godt.
    Jeg forsøger af al magt at fange børnenes interesse for håndarbejdet. Jeg har 4 tøser (og en dreng) men det er meget forskelligt hvor meget de har lyst til.
    I lærerlockouten var den 12-årige meget aktiv i et street-art projekt nogle kolleger havde gang i. Det var rigtig fint. Hende på 14 er mest sur, men hende på 8 gider godt lidt.

    Bedste hilsner Malene

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag