Drømmen om en cykel

Hvis jeg havde en cykel ville verden være meget bedre.
Hvis jeg havde en cykel, så kunne jeg køre på arbejde om morgenen. Og jeg kunne ha' Alvilda med bagpå. Så ville jeg møde frisk, med røde kinder og fuldstændig veloplagt hver eneste morgen.
Jeg ville møde i klassen fuld af energi hver dag.

Hvis jeg havde en cykel, så ville jeg spare en masse penge, som jeg ellers bruger på benzin og velligeholdelse af bilen. Jeg ville også undgå parkeringsbøder eller eventuelle fartbøder.
Hvis jeg havde en cykel, så ville jeg vel nærmest blive helt rig.

Hvis jeg havde en cykel, så ville jeg blive så sund. Jeg ville tabe en masse kilo og jeg ville brænde en masse kallorier. Jeg ville få det meget bedre´, både fysisk og mentalt.
Min moral ville sikkert også blive bedre. Ja, jeg ville nok blive et meget bedre menneske.

Jeg tror også jeg ville blive meget sødere, for jeg ville jo tænke alle ting grundigt igennem mens jeg cyklede. Så fik jeg nok aldrig talt før jeg tænkte. Og jeg ville altid få tid til at komme ud af det røde felt før jeg mødte folk. Jeg ville aldrig mere skælde nogen ud.

Når man tænker over det, så vil mange, mange mennesker faktisk få et meget bedre liv hvis jeg fik en cykel.

Kommentarer

Populære opslag