Opgør med buksereglerne

I mit indre er jeg rock n' Roll.
Man siger tit at inden i enhver tyk pige sidder der en lille tynd pige og græder. Det passer ikke hos mig. Inden i mig sidder der en rock chik og råber op, i hvert fald nogle dage.
På den anden side set har jeg en slags barndomstraume som har givet sig udslag i buksereglerne.

Jeg var allerede dengang glad for farver, mønstre og flotte motiver. Men som jeg blev ældre og lidt større kunne folk finde på at komme med kommentarer. En gang havde jeg et par bukser med roser på og en eller anden ufølsom voksen sagde "hvordan kan det være at den rose lige på balden er så meget større end de andre?" Eller jeg er utallige gange blevet spurgt om hvorfor bogstaverne lige over brystet er var større end de andre.

Jeg husker det ikke sådan at jeg græd over det, men jeg lærte lige så stille at al den slags måtte forkastes. Det var ikke noget for mig.
Det er rigtig rigtig træls, når man nu er til farver, mønstre og rock n' Roll.
(Altså de dage hvor jeg ikke lige er en forbyttet prinsesse som burde gå rundt i store rober og smukke sko.)

Heldigvis har jeg fået 4 piger. Og de har ikke samme slags problemer. Så min trang til lækkert tøj kan jo passende gå ud over dem.
Derfor har Alvilda da også et par sorte pallietbukser. Det er nemlig på det bestemteste min overbevisning, at alle der kan bære et par paillietbukser bør eje et par.
Men som buksereglerne siger er det jo ikke særlig attraktivt hvis der er fem centimeter mellem paillietterne hen over bagen.

Eller måske burde jeg sige " som buksereglerne sagde" for jeg gider ikke leve efter buksereglerne længere. Nu har jeg jo nået en alder af 26, som man jo har når man er født i 72. Så det må være på tide at gøre sig fri af den slags tyranni og selvpineri.
Så i går købte jeg mig et par slangeskindsbukser. Ren rock n' roll. Og når jeg selv skal sige det så er jeg ret lækker smækker med dem på.

Nu mangler jeg bare en lejlighed til at tage dem på. Men nu er det jo koncerttid. Og min søde mand har i øvrigt inviteret mig til Berin, så de skal nok blive brugt.

Kommentarer

  1. De skal da ses på!!! Regler er til for at blive brudt (undtagen dem jeg laver- blev der sagt)

    SvarSlet
  2. Høj, jeg skal prøve at få lavet et billede. Så kan jeg blive "modeblogger" det er jo så populært :-)
    Du har helt ret i det med reglerne ;-)

    SvarSlet
  3. Man bruger vist for megen tid på hvad andre mener og siger. De kan da bare passe deres egen andedam, og de har sikkert været bange for at træde ved siden af en eller anden opsat norm sat af society, og villle sikkert selv have haft sådan nogle fede bukser, men har bare ikke turdet...

    So go for it Malle.
    Kærligst Linda

    SvarSlet
  4. Ja, sådan nogle hængehoveder tænk at påføre et uskyldigt barn traumer det tager 30 år at komme over. Fy...

    SvarSlet
  5. Ja, jeg kender det godt Malene. får vi snart et billede at se med dig i disse seje bukser

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag