1231

Jeg kan ikke tåle at holde ferie.
Jeg bliver nød til, drevet ud i, ja faktisk tvunget til at kaste mig ud nogle projekter.
Gerne nogle som er mere eller mindre urealistiske.

Men når jeg kaster mig ud i projektet, går jeg op i det med liv og sjæl. Jeg anskaffer mig alt det nødvendige udstyr, man skal jo i hvert fald ikke "gå ned på geer". Og så går jeg ellers i gang.

Er det tilpas spændende holder jeg ved og så lykkedes projektet. Det er sjældent.

Lige nu gælder det projektet " sund og toplækker"

Det magiske tal er 1231, nemlig det antal kallorier som det er optimalt at indtage dagligt hvis man er mig.
Før i tiden ville jeg have købt en bog og en smart regnemaskine. Men nu om stunder kan det klares med en gratis app til I pad.

Det var måske det han havde regnet ud da han gav mig det på mors dag. Altså at den i det lange løb ville spare husholdningsbudgettet for en del bøger og smarte dimser. Hvem ved. Men det er i hvert fald smart.

Min nye bedste ven holder styr på tal og mængder for mig.
Nødvendigt, når man som jeg ikke kan regne, er talblind og i det hele taget synes at livet er for kort til den slags pjat.
Og jeg elsker at sidde og nørkle med at udfylde skemaer, så man kan kikke på grafer og lagkagediagrammer som allesammen handler om......mig, og hvor fantastisk god jeg har været.
Det skal der nok gå meget god tid med.

Kommentarer

  1. God fornøjelse med projektet, Malle

    SvarSlet
  2. Mange tak :-)
    Indtil videre er det meget sjovt, og som du kan se på billedet også farverigt

    SvarSlet
  3. Hvor mange kalorier mon der er i mælkeærter med stegt flæsk?

    SvarSlet
  4. Der er 476 kalorier i en portion stegt flæsk med kartofler og persillesovs. Mælkeærterne a

    SvarSlet
  5. Mælkeærter ved jeg ikke hvordan man laver...

    SvarSlet
  6. Rekrut 1066 melder sig på banen;) (Dorrit, som ikke lige kan finde ud af at få billed på)

    Spændne projekt du har gang i - som du kan se er jeg med på vognen.
    Jeg er lige kommet hjem fra ferie og steg på vægten i morges, som sagde minus 2.6kg og minus 5.1kg i alt.
    Klø på Malene.... Jeg skal nok heppe på dig.

    SvarSlet
  7. Hatten af for at du har talt på ferien. På kæresteturen til BERLIN gik det fint, men på familieferien i Sverige måtte jeg kaste håndklædet i ringen. Kom hjem i går og er på hesten igen. Minus 2.5- men det er ok.
    Kh

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag