Opdatering: Staudebed

I efteråret da staudebed lige var blevet plantet til var forhåbningerne og planerne store. Jeg lovede også at holde jer ajour med udviklingen.

Jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds. Det går godt. For visse planter går det lidt for godt.
Sankt Hans urt må altså lære at begrænse sig lidt.

Den og Lammeørerne hentede jeg andre steder på grunden, så de havde et vist forspring da de ikke var helt nye planter ligesom resten. Og de synes åbenbart vældig godt om den gode jord i bedet. Det er en blanding af lige dele komposteret hestegødning ( som vi glad og gerne deler ganske gratis ud af) og almindelig havejord.

Bedets opbygning er beskrevet i et ældre indlæg som bare hedder Staudebed men som jeg af magelighedsgrunde ikke linker til. Jeg blogger nemlig fra i pad og så kan jeg ikke finde ud af at linke. Hvis nogen af jer kan, så giv gerne et praj.

Men i hvert fald går det godt for bedet. Den første sort er sprunget ud i forskellige lilla nuancer. Og de overlever også Alvildas angreb på dem. Hun synes de er så fine så hun kommer uværgeligt til at plukke blomsterhoveder af.

Vi glædes over det og jeg tager flere vildleder hvis der sker en drastisk udvikling.

Kommentarer

  1. Man kan søge på Staudebed i søgefeltet ude i højre kolonne, hvis man vil se det gamle indlæg.

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag