Kage

Alvilda, det stakkels forsømte barn.

Jeg var nød til at ordne noget i køkkenet. Der stod hun så og hylede mens hun ruskede i tremmerne.
Sin far op ad dage, som man siger.

Uanset hvor meget jeg end prøvede at se morsom ud mens jeg ordnede var hun ligeglad. Til sidst tænkte jeg at jeg ville købe mig til lidt arbejdsro. En småkage var lige ved hånden, så den stak jeg hende.

Hun lyste op i et stort smil og sagde med klar og tydelig stemme: KAGE.

Jeg er mildest talt forundret. Hvorfor siger hun det? Hvem har lært hende det?

Det er jo nærmest pinligt i en tid hvor alle er så utrolig fokuserede på at alt skal være meget, meget sundt.
Bliver man mon stemplet som en dårlig mor når ens 15 mdr. gamle barn kan sige kage. Hvad vil folk ikke tro.

Lad mig se: hej, hov, bum. tak, bøh, vov. miau, se, det (i betydningen hva'det) Lone, kat og traktor. Hun er af en eller anden grund meget vild med at sige traktor og har sagt det mindst 30 gange i dag. Jeg ved ikke om hun ved hvad det er?
 Og så altså: kage.


Det er altså et af hendes 20 første ord. Det ser ikke så godt ud for os.

Kommentarer

Populære opslag