Ønskede jeg mig virkelig det?

Vi har være på loppemarked.
Det var hyggeligt og vi mødte en masse vi kendte. Mormor, oldemor, onkel, fætter og kusine. Meget hyggeligt.

Det synes ungerne også.
Vi havde næsten dem alle med, nemlig fire styk. De elsker at bruge af deres lommepenge og købe en masse "skrammel" eller jeg mener naturligvis "dejlige-sager-som -de -lige-står-og-mangler-og-som-de-helt-sikkert-vil-komme-til-at-bruge-rigtig-meget-fremover".

For at begrænse tilstrømningen af dejlige sager til vores hus sætter vi låg på hvor mange penge man må bruge på sådan en dag. Grænsen er 50 kroner. Men for 50 kroner kan man også få rigtig mange mølædte tøjdyr, puslespil som mangler brikker, pengepunge uden lynlås osv.
Og ungerne er meget søde, de køber næsten altid noget til hinanden. Som sidste år da The Moody købte personlige kopper til os alle. De blev som tidligere nævnt til flere og dem bruger vi stadig.

I år kom sønnen glædestrålende og fortalte at han havde været så heldig at få fat i en ting til os voksne. Men så havde han også måtte betale alle sine penge på en gang. Det var en ting som vi ikke havde i forvejen, men som vi ganske givet ville blive meget glade for.
Hvad den hed eller hvad den kunne bruges til var han ikke ganske klar over, men den var flot og meget sej.

Han hentede så en mekanisme som man kan montere fire flasker i. Den kan  afmåle 2 cl alkohol fra  flaskerne når man trykker på den.
Og han havde helt ret i at sådan en havde vi ikke i forvejen.

Lige straks blev jeg ærgerlig og ked af det fordi han havde spildt alle sine penge på sådan en ubrugelig ting. Men det lykkedes mig heldigvis at tie stille og holde gode miner til slet spil. Og det viste sig snart at spillet ikke var helt så slet endda.

Manden der kan alt kunne nemlig sagtens på den til at virke og ved nærmere undersøgelse viste det sig at der godt kan sidde 1½ liters sodavandsflasker i den. Det boblede flot op i flasken når man tappede fra den.
 Sodavand kan den af gode grunde ikke bruges til for der er nok ingen bobler tilbage når det er tappet igennem måledimsen.


Men vi er jo glade indehavere af hjemmelavet hyldedrik i mange fine smagsvarianter. Så når ellers dimsen er ordnet og steriliseret kan den dele ud af hyldedrik med jordbær, hyldedrik med vanille, hyldedrik med roser og hyldedrik med farin. Det bliver et sjovt og festligt indslag til knægtens egen fødselsdag hen i forsommeren.Og jeg er glad for at det her i min mere modne alder en sjælden gang imellem lykkedes mig at holde min mund lukken.

Måske bliver vi endda nød til at anskaffe endnu en for i år har vi planer om at prøve at fremstille hyldedrik med lakrids og så er der jo også klassikeren "nøgen hyld"

Af andre gode køb kan nævnes The moodys skovmandsskjorter (en hel stak). En trend hun har kastet sig ud i med liv og sjæl. Hun og kusinen slog sig også sammen om en fin gyngehest til Alvilda. Men jeg tror nok det endte med at de tørrede den af på mormor.




Kommentarer

Populære opslag