Ned med autoriteterne

Jeg har strikket en lille rød trøje. Den er meget lækker og indeholder lidt uld, så den er god når man skal  sove i voksiposen her i foråret. Jeg fik ellers lidt travlt med at få den monteret i anledning af de 20 grader i lørdags for jeg havde strikket den allerede de første dage jeg var hjemme fra sygehuset med barnet. (og så havde den ellers ligget i vindueskarmen siden)
De havde nemlig kejsersnittet mig lidt ekstra, denne gang, så jeg havde svært ved at stå. Det at jeg var nød til at sidde i en stol og det faktum at sådan en nyfødt kan sove 20 timer i døgnet gjorde at jeg var ved at gå til af rastløshed.
Da jeg pga. kejsersnittet heller ikke kunne løbe op og ned ad væggene eller hvad man nu ellers gør i sådan en situation gjore, at jeg var henvist til mere stillesiddende sysler. Faktisk strikkede jeg det meste af trøjen med barnet liggende i ammepuden på skøddet, hyggeligt.
Men jeg er jo ikke meget for opskrifter. De passer ikke altid nødvendigvis til de materialer jeg lige har liggende. Og jeg vil i gang med projektet nu. NU - siger jeg. Og så er det bare for meget hvis jeg skulle indrette mig efter butikkers åbningstid osv. Det virker ikke for mig. Det er derfor jeg bliver klippet så sjældent. Jeg vil klippes når jeg får lyst. Jeg kan s.. da ikke vente 14 dage til frisøren får tid. Og det er jo ikke sikkert at jeg så har lyst den dag vel'?
Det er meget muligt at jeg er nød til at finde mig i en masse autoriteter på  det store plan. Men på mit eget lille mikroplan finder jeg mig altså ikke i det. Basta - blev der sagt.
Nå men jeg fandt noget blødt og vamset garn og nogle pinde der passede i størrelsen. Og jeg konsulterede også en bog med en grundopskrift for at være på den sikre side. Ganske vist var det noget helt andet garn og nogle lidt andre pinde, som var brugt i modellen, men man har vel lært et og andet på seminariet. Hæh. Resultatet er strålende. En dejlig blød og vamset trøje. Så nu er den lille køreklar eller nærmere soveklar til at gå foråret i møde.
P-S. for lige at slå helt fast at det er med mig som vinden blæser, så efterlyser jeg en opskrift på en rigtig islænder på rundpind. Jeg venter med længsel på at høre om nogen ligger inde med sådan en.

Kommentarer

Populære opslag