Gået hjem, hjemmegående, gående hjemme??

Ohhh rædsel, det er i dag gået op for mig at der  kun er 8 mdr. til at jeg skal tilbage på arbejde.
Et år virker ellers som dejlig lang tid og man går rundt og tror at man kan nå alting, men så gik den onde sandhed altså op for mig i dag. Jeg har allerede være hjemme i 4 mdr. og har kun 8 tilbage.
Misforstå mig ret, jeg er meget glad for mit arbejde og jeg er efter sigende også god til det. Men det er nu også skønt at være herhjemme. Og især da med det vejr vi lige har haft i de seneste dage.
 Her langt ude på landet hvor vi bor kan man kun høre fuglesang og hesteprust. Når mændene altså slukker for motorsave og brændeflækker. (de har spillet drengerøvsmikado uafbrudt de sidste 14 dage)
Nej- faktisk er det ikke kun for at nyde vejret at jeg drømmer om at være mere hjemme. En kvinde med fire børn sagde engang til mig at man burde have lov til at være hjemme når man havde mere end to børn. Og på sin vis har hun fat i noget.
Der er rigitg, rigtig meget idrætstøj, svømmetøj, biblioteksbøger, ekstra/regntøj man skal sørge for at have styr på når man har 4 børn i skolealderen. Og det er bare til skolen. Dertil kommer fritidsinteresser hvor man måske skal have musikinstrumenter eller spejderuniformer med allerede fra morgenstunden. Hvis altså ikke man hellere vil køre dobbelt.
Vi har jo så valgt at bosætte os langt uden for lands lov og ret og derfor ser vi det også som vores ansvar at sørge for at børnene kan komme frem og tilbage så det ikke er dem der betaler, med deres sociale liv, for at vi kan få heste, hund og udsigt.


Sidste år blev det til noget i retning af :
  • 400 gange hentning/bringning fra skole a 20 km.
  • Ca. 150 gange hentning/bringning fra fritidsaktiviteter a 20 km
  • 160 gange pakning af idrætstøj
  • 80 gange pakning af svømmetøj
  • 60 gange ihukommelse af spejderuniformer
  • 172 gange ihukommelse af biblioteksbøger
  • 740 madpakker


Og vi gør det gerne men, det er jo et fuldtidsarbejde i sig selv, så egentlig burde vi have en præmie eller noget i den retning. Og så har jeg slet ikke berørt vasketøj, madlavning eller oprydning.
Tænk hvis man bare kunne ...
Men kunne jeg holde det ud. Jeg er allerede nu efter 4 mdr. nød til at blogge, strikke og bage rugbrød.
Men der MÅ da være en løsning.

Kommentarer

Populære opslag