Frem med de helt store pinde

Som sagt er jo ikke så meget for opskrifter, i hvert fald ikke hele tiden. Jeg har ikke rigtig tålmodighed til det. Jeg vil gerne have at tingene går stærkt og at jeg hurtigt kan se resultat, men samtidig vil jeg ha noget pænt og brugbart ud af det.
Derfor er dette mønster en klassiker for mig. Det kan varieres i det uendelige. Større eller mindre pinde, flere eller færre masker. Rektangulære stykker kan monteres som sjælevarmere osv.

Så her kommer den. Denne gang har jeg brugt 75 gram mohair, jeg har slået 60 masker op på pind nr 15. Det giver et meget stort rektangulært tørklæde på ca. 200 gange 150 cm. Florlet, blødt og vamset.
Alle kantmasker strikkede jeg ret. Men ellers er det bare , slå om pinden og strik to vrang sammen. Bare derudad indtil der ikke er mere garn. Husk at både opslagning og aflukning skal være meget løst ellers får du et sjal som er 150 cm bredt på midten og smallere i enderne. Og det er ærlig talt ret ærgeligt.
Og så lige en advarsel... TAB IKKE MASKER. Det er rigtig svært at samle masker op i dette spindelvæv og det er nærmest umuligt at strikke baglæns i mohair, fordi det filter lidt.

Og så har jeg  fået en fantastisk idé, synes jeg selv. Send billeder og evt. en lille beskrivelse jeres nørklerier til husmoderen, så laver jeg en inspirationsside til gavn for alle husmoderens venner:

 desperathusmor@gmail.com

Og så lige P.S. jeg leder efter en opskrift på islandsk swetter til børn.

Kommentarer

Populære opslag