Sikke en fest...

Surprise, surprice, det har været valgdag.

Jeg havde  meldt Alvilda og mig selv som indsamlere for SOS-børnebyerne.
Og det er altså noget enhver burde onde sig selv.

Måske har jeg ikke netop indsamlet en formue, men jeg, og ikke mindst Alvilda, har været i snak med et hav af forskellige mennesker. Unge, gamle, sjove, sure, søde og også et par stykker som jeg vil betegne som højst ejendommelige. Og ikke et øje var tørt når hun raslede med bøssen for sine små grand-grand-grand-fætre og kusiner i Rwanda.




Jeg fik også forevist Danmarks mest avancerede kondicykel som findes i det fitness-center, som skal åbne senere på året, ved det valgsted, hvor jeg samlede ind. Når nu både jeg og fitness manden havde al tid i verden, mellem "kunderne" så kunne jeg jo lige så godt se på løjerne.

Smart cykel med en skærm foran styret. Så kan man vælge f.eks en etappe fra tour de france, og så viser skærmen hvor man kører. Meget sjovt. Man kunne også køre i Sydafrika, og der er vist ret fladt så det ville nok mere være noget for mig.

De valgtilforordnede bød på chokolade, vi hilste på en enkelt politiker, og alt i alt var der en top-positiv stemning på valgstedet.

På vejen hjem gik jeg til bageren og købte en valgkage med rød glasur.
Jeg havde nemlig besluttet at børnene skulle have lov at være med til den bitre ende eller til de faldt i søvn. De kan lige så godt lære det.

Jeg husker også fra min egen barndom at valgdag var en festdag. Og det håber jeg da, at jeg kan formidle videre.

 Og så var der ellers dømt kage, hygge og valg- thriller den halve nat. Men det endte jo heldigvis godt til sidst, så vi forhåbentlig kan sove roligt og leve med os selv fremover.

Måske kunne valgresultatet godt have været bedre, med jeg havde sgu' en fantastisk dag.

Kommentarer

  1. lækker lille frøken ,det var da en god ide at deltage på den måde.Bente

    SvarSlet
  2. Ja, det var ret hyggeligt. Og hun hyggede sig også, men blev meget træt af al den snak med fremmede mennesker.

    SvarSlet

Send en kommentar

Send mig din kommentar, det er så dejligt at høre hvad I andre mener :-)

Populære opslag