Hvad skal man have med på Caminoen?

 


Hvad skulle jeg tage med på Caminoen? Jeg var overbevist om at hvis jeg skulle gøre mig forhåbninger om at gennemføre turer, så måtte jeg ikke have for meget at bære på.

Jeg havde læst om 10 %-reglen. En tommelfingerregel, som sagde at rygsækken ikke måtte veje mere end 10% af ens vægt. Så det var udgangspunktet.

Min egen tommelfingerregel blev at gå efter 10% reglen, uden vand og mad og så ellers ikke overstige 10 kilo.

Jeg søgte inspiration på blogs og hjemmesider, og dem var der masser af. Så man kunne blive grundigt forvirret hvis man forsøgte at efterleve dem alle.

Nedenfor kan du se hvad jeg endte med at tage med. 

Nogle af tingene fik jeg slet ikke brug for og nogle af tingene skilte jeg mig af med undervejs, men jeg anskaffede andre. 

Vi fik udleveret en-gangslagner og jeg fik derfor slet ikke brug for lagnet. I Foncebadon forærede jeg det til en pilgrim, som frøs. Så kunne hun lægge det over sig som ekstra varme. Alt mit plaster og diverse piller fik jeg heller ikke brug for. Men jeg forærede en del væk til andre som have brug for det.

Til gengæld blev det koldere i vejret, især om aftenen da jeg nærmede mig Santiago. Så efter at have foræret lagnet væk havde jeg lidt plads i rygsækken og købte derfor et par bukser til aftenbrug i stedet for nederdelen.

Min fodcreme var ikke effektiv, så jeg forærede den væk og købte en anden. Den kølede til gengæld så effektivt at jeg kom til at fryse og måtte gå ud i solen når jeg havde brugt den. 

Her er hvad jeg havde pakket fra start....

I rygsækken:

1 t-shirt i merino-uld

2 par trusser i merino-uld

2 par vandrestrømper i merino-uld

3 par tynde strømper i merino-uld

1 sports BH

1 nederdel, letvægt

1 par sandaler

1 regnslag

1 regncover til rygsæk

1 bæltetaske, letvægt (indeholdende pas, kort og kontanter.)

1 toilettaske

1 lagen

1 pude, mini og letvægt

1 silkelagenpose

1 tæppe silke/merino-uld

1 kladehæfte

1 kuglepen

1 powerbank, letvægt

1 rulle sportstape

1 safety blanket

1 tube solcreme

1 buff i merino-uld

1 dynejakke, letvægt


På min krop:

Trusser i merino- uld

Sports BH

Vandrestrømper i merino-uld

Zip-off vandrebukser

T-shirt i merino-uld

Mobiltelefon i bukselommen


I toilettasken:



1 flaske shampoo (til hår, krop og vasketøj)

1 ansigtscreme

1 fodcreme

1 tandbørste, rejsestørrelse

1 negleklipper

1 tube desinficerende creme

1 tube tandpasta, rejsestørrelse

Spritservietter

1 pakke vabelplaster

10 alm. plastre

1 allergispray

8 panodil

8 ipren

10 allergipiller

1 creme mod forkølelsessår

1 pakke lommeletter

1 rulle affaldsposer (meget små)


Jeg havde desuden:


Vandrestave

2 drikkedunke

1 flaske håndsprit, rejsestørrelse (uden på rygsækken)

3 stof mundbind




Kommentarer

Populære opslag