Hyldedrik #2#

Så er vi i gang igen.

Det er hyldedrik-tid og i år er det noget tidligere end ellers.
I år er også første gang siden vi kom til Mallebo, at vi kan plukke hyldeblomster nok herhjemme. Forige år beskar vi det vilde hegn rundt om gårdspladsen og det valgte at komme igen som vild hyld. Herligt, når vi nu bruger så meget af det.

I dag har sønnen, prinsessen, Alvilda og jeg lavet 2 gange 4 liter og et lille eksperiment til mor.

En 4 liters portion med ½ roe og ½ mørk rørsukker, endnu en portion med 2/4 roe og 1/3 mørk farin (som giver en rigtig dejlig krydret smag. Og så et lille eksperiment til dem som slet ikke spiser sukker mere og som i øvrigt også skærer ned på kulhydrater generelt. En enkelt liter med stevia. Som et forsøg.


I det hele taget har jeg skåret ned på sukkeret også i de store portioner. Mest fordi det mørke sukker har en dybere smag, så kan man godt skære lidt fra. Når det hele er hældt på flasker om en 3 dages tid vender jeg tilbage med nye opskrifter hvis og såfremt saften er blevet god.
I mellemtiden er her linket til min gamle grundopskrift

Den med stevia er jeg vældig spændt på, den er jo til mig.





Kommentarer

Populære opslag