Børneliv på Lolland

Prinsessen på sin ædle ganger



I denne uge kan man i politikkens tillæg Børneliv (måske hedder det børnefamilier) læse en helsides artikel om det gode børneliv på Lolland.







Artiklen beskriver hvordan dagpleje, børnehave og skoler arbejder sammen om at skabe et trygt miljø for børnene i de små samfund. Faktisk er det særdeles hjemligt, for skolen som nævnes i artiklen er den skole jeg arbejder på, nemlig Søllested skole.
Børnehaven  der vises billeder fra, er Alvildas børnehave. Det beskrives også hvordan f.eks børnehaven samarbejder med kultur og foreningslivet. Det har vi allerede nydt godt af i vores familie.

Trylleparken, en naturlegeplads
Trylleparken med grillplads og bålhytte








Det kilder når man bliver snuset i nakken af en stor hest

Selvfølgelig står der en masse om den store og smukke natur som vi sætter pris på og både institutioner og skoler benytter flittigt.
Jeg var f.eks selv i skoven med 120 børn og 10 kolleger i går.

Sidst men ikke mindst er der fokus på hvordan vi arbejder med læringsmål, pædagogik og didaktik ( i samspil med natur og kultur) for at komme hele vejen rundt om hver enkelt barn og sikre udvikling og trivsel hos hver enkelt.

Jeg er rigtig glad for at sådan en artikel finder vej til et landsdækkende medie og jeg er helt enig i hvad der står i den.

To tøser i haven
Jeg kan derfor ikke lade være med at sige at det måske var en overvejelse værd at lade et dejligt lille lokalsamfund som vores danne rammen om familielivet. Og der er rigtig mange små fine samfund på linie med vores. Nogle ligger tæt ved en motervejstilkørsel, andre ligger ud til vandet/ ved skoven eller ved en smukt gods. Der er masser af foreningsliv, golfbaner og et paradis for hestefolk. OG DET ER BILLIGT !!!

Som bonusoplysning kan jeg nævne at der er fine huse til salg, lige her ved siden af. Jeg er leveringsdygtig i legekammerater på henholdsvis 3, 9, 12, 13 og 15 år.
Alvilda og foråret

Kommentarer

Populære opslag