Det kan vi altså også.....!


Min mor og jeg har tapetsere sammen i 20 år. Lige fra jeg flyttede hjemmefra og skulle sætte min første  lejlighed i stand.
Da jeg var lille gik jeg allerede til hånde når min mor og mormor tapetserede. Min mormor tapetserede sammen med min oldemor før det, og sådan tager det ene det andet. 
Nu er det min mor som bestemmer slagets gang og mig som gør hvad der bliver sagt. Og måske kan jeg tapetsere sammen med en af mine utallige døtre engang i fremtiden.

Vi har nok sat adskillige hundrede kilometer tapet op i tidens løb. Mest savsmuldstapet, som er så godt  til børneværelser fordi det er billigt, nemt at arbejde med og kan males over med hvilken farve man nu end har lyst til med et par års mellemrum.

Vi har også sat væv op, det gjorde vi allerede i vådrummene i min første lejlighed i Kbh i 1998. 

Vores største udfordring hidtil var nok sidste år da vi satte væv op i min mors nye bygning. Der er over 3 meter til loftet, så vi havde gang i de helt store stilladser, og meget laaaaaange baner af væv.

Nu har vi imidlertid lige ordnet et projekt, som var helt nyt for os. 
Sønnen havde fået en fotostat/billedvæg i julegave. Så den måtte vi jo se om vi kunne sætte op. Jeg var en lille smule skeptisk, for sådan skal jo se godt ud. Og det er jo ikke helt det samme som savsmuldstapet eller miljøvæv. 
Men vi brugte vores vante teknik og inarbejdedede arbejdsfordeling og vips, så var den væg sørme dekoreret.

Det var ikke svært og det tog kun en formiddag. Men jeg skal ærligt indrømme at jeg havde udskudt det lidt fordi jeg troede at det var vældig svært.

Billedet var en gave fra mormor, men jeg kender min mors gavebudget, så jeg kan oplyse at en sådan billedvæg kan købes i Jem og fix for en overkommelig pris. Nok noget i retning af 300kr tror jeg.

Kommentarer

Populære opslag