Landsdels-chikane

'.'Jeg har hørt et rygte. 
Og på baggrund af det vil jeg godt tillade mig at spørge.
Jeg har hørt et rygte om at man i filmen "Kvinden i buret" har valgt at henlægge den skumle, uhyggelige handling til et sted på Lolland. I stedet for i Sorø hvor bogen foregår. Og vi snakker ikke lokation, men handling...
Sorø var bare ikke grimt og usselt nok, eller hvad?
Undskyld, men jeg er altså træt af at blive fremstillet, som røven af fjerde division.
Hvis der er behov for et dårligt eksempel, en dårlig stemning eller et dårligt resultat så kigger vi bare mod Lolland.
Men hør lige.....det er altså ikke hele billedet. Og det jeg ikke helt kan forstå er at der faktisk er mange, også "ikke lollikker" som besøger området og finder smukke omgivelser som ramme for spænden indtryk og kulturelle oplevelser. Hvorfor ser vi aldrig noget om det i avisen ( bortset fra Folketidende) eller på film. Vi hører kun om vores gode råvarer, som man kan lave god mad af, og det er jo fint nok. Men alle de mennesker som dyrker og passer de fine råvarer er alle til hobe en flok indavlede, småt begavede, kriminelle. Eller hva'?
Hvis I skulle undre jer over fotoet på siden. så kommer det af at jeg pt. deltager i DLFs kongres. Jeg bor på Ascot hotel og har taget billedet ud ad vinduet. 
Man ser palads i baggrunden og ved derfor hvor man befinder sig. Men herfra mit vindue er det en stor skorsten der dominerer. Der er mange skurvogne og barakker i området pga byggeri. Lige nedenfor står hotellets skrældebøtter og containere.
Et dejligt område lige midt i byen. Men herfra hvor jeg kigger ser det ærlig talt lidt slum-agtigt ud ;-)

Kommentarer

Populære opslag